DILECTINGS. DIgital Literature Educational Competencies for Teachers: Intercultural iNclusive Good-practices for Second-language learning

A cura di:  Raffaella Leproni, Mireia Canals-Botines
Editore: RomaTrE-Press
Data di pubblicazione: novembre 2024
Pagine: 112
ISBN: 979-12-5977-383-8
n° downloads ad oggi: 52

Abstract

Questo volume è il prodotto finale di DILECTINGS, “DIgital Literature Educational Competencies for Teachers: Intercultural iNclusive Good-practices for Second-language learning”, un progetto Erasmus+ KA220-SCH della durata di tre anni volto a promuovere e a diffondere le competenze di Digital Literature Literacy (DLL) e Literature Digital Reading (LDR) e quelle di lettura, lingua e cultura nelle scuole europee, attraverso il raggiungimento, la valutazione e lo scambio di specifiche competenze digitali sia negli educatori che negli studenti.  Fornendo un resoconto approfondito della struttura, delle fasi e dei risultati del progetto, il testo vuole essere una guida per l'implementazione di buone pratiche nell'insegnamento e nella valutazione delle lingue straniere e seconde.

">

Questo volume è il prodotto finale di DILECTINGS, “DIgital Literature Educational Competencies for Teachers: Intercultural iNclusive Good-practices for Second-language learning”, un progetto Erasmus+ KA220-SCH della durata di tre anni volto a promuovere e a diffondere le competenze di Digital Literature Literacy (DLL) e Literature Digital Reading (LDR) e quelle di lettura, lingua e cultura nelle scuole europee, attraverso il raggiungimento, la valutazione e lo scambio di specifiche competenze digitali sia negli educatori che negli studenti.  Fornendo un resoconto approfondito della struttura, delle fasi e dei risultati del progetto, il testo vuole essere una guida per l'implementazione di buone pratiche nell'insegnamento e nella valutazione delle lingue straniere e seconde.

This volume is the final outcome of DILECTINGS, ‘DIgital Literature Educational Competencies for Teachers: Intercultural iNclusive Good-practices for Second-language learning’, a three-year Erasmus+ KA220-SCH project aiming to promote and disseminate Digital Literature Literacy (DLL) and Literature Digital Reading (LDR) competencies along with reading, language and culture skills in European schools through the attainment, assessment and exchange of specific digital competencies in both educators and students.  Providing an in-depth account of the structure, phases and results of the project, the text aims to serve as a guide for the implementation of good practice in the teaching and assessment of foreign and second languages.

">

This volume is the final outcome of DILECTINGS, ‘DIgital Literature Educational Competencies for Teachers: Intercultural iNclusive Good-practices for Second-language learning’, a three-year Erasmus+ KA220-SCH project aiming to promote and disseminate Digital Literature Literacy (DLL) and Literature Digital Reading (LDR) competencies along with reading, language and culture skills in European schools through the attainment, assessment and exchange of specific digital competencies in both educators and students.  Providing an in-depth account of the structure, phases and results of the project, the text aims to serve as a guide for the implementation of good practice in the teaching and assessment of foreign and second languages.

Nella stessa collana